Veel gestelde vragen

Omdat we al je vragen graag willen beantwoorden

Wij snappen heel goed dat het nogal wat is, je laten kleden door een eigen persoonlijke Outfitter. Een nieuw concept zoals dat van ons heeft uitleg nodig, daarom hebben wij op deze pagina de meest gestelde vragen op een rij gezet. Heb je een vraag die hier niet tussen staat? Laat het ons weten, wij staan voor je klaar.



Het meest gesteld



Q: Wat kost het? Hoe duur is het?
A: Je betaalt achteraf en alleen voor de kleding die jij hebt gekozen voor dezelfde prijs als in de winkel. Zo simpel is het. De service is gratis en er is geen aankoopverplichting; owel: no cure no pay. Wel rekenen we verzendkosten van €11,50 - dit is voor het heen en weer zenden. Bij besteding vanaf €150 zijn de verzendkosten gratis. Vind je het niets en stuur je alles terug, dan betaal je dus alleen verzendkosten. Je hebt dus niets te verliezen en je kan het zelf zo duur maken als je wilt. De totale waarde van een box verschilt en hangt af van jouw wensen, maar ga uit van €500 à €1000. We nodigen je uit om de service te proberen; ontdek wat wij voor jou kunnen betekenen!

Q: Hoe betaal ik?
A: Je betaalt achteraf en alleen voor de kledingstukken die je hebt gekozen. Zodra jouw Einsteinbox retour is, maakt de Outfitter jouw factuur. Je ontvangt deze per mail. We vragen je deze factuur binnen 7 dagen te betalen.

Q: Wanneer kan ik de Intake met een persoonlijke Outfitter plannen?
A: Onze Outfitters zijn elke werkdag tot 21:00u beschikbaar, dus ook buiten kantooruren.

Q: Hoe zit het met mijn maten?
A: Veel mannen weten niet precies wat hun maten zijn, bovendien kunnen je maten per merk en product verschillen. No worries, wij begrijpen dat en zijn expert in maten. Om alvast een beeld te vormen vragen we je op te zoeken welke maten je nu draagt. Deze vul je na aanmelding in. Vervolgens zal de Outfitter tijdens de Intake je maten met je doornemen. Op basis daarvan gaat zij voor elk product uit onze collectie na welke maat het beste bij jou past. Onze collectie bestaat uit de volgende maatranges:

  • Confectiemaat: S t/m 3XL
  • Boordmaat: 37 t/m 46, plus lengtematen
  • Jeansmaat: W29 t/m W38, L30 t/m L36
  • Pakmaat: 46 t/m 56, plus lengtematen

Q: Wat voor soort kleding kan ik verwachten? En wat kost die kleding?
A: Wij werken met kleding van premium herenmerken uit o.a. Nederland, Scandinavië en Italië. Wij zijn qua prijs vergelijkbaar met de betere herenmodezaak, duurder dan ketens als WE, Zara en H&M. Merken uit onze collectie die je wellicht kent zijn Tommy Hilfiger, Cast Iron en Filippa K. Ga uit van zo’n €120 voor een spijkerbroek, €100 voor een trui en €80 voor een overhemd. Voor een complete outfit ben je zo’n €400 kwijt, je hebt dan een spijkerbroek, overhemd, trui, riem en ondergoed.

Duurzaamheid, betaalbaarheid en originaliteit zijn de kernwaarden van de collectie. Dit zijn de belangrijkste criteria waar onze kleding aan moet voldoen. Bij de kwaliteit kiezen wij voor natuurlijke stoffen (in tegenstelling tot synthetische stoffen) die je makkelijk kan wassen. De prijs moet te verklaren zijn door kwaliteit en niet door een trend of de merknaam. Ten slotte omschreven wij onze collectie als ‘smart casual met een twist’. Smart omdat wij goed zijn in zakelijke kleding, casual omdat we ook comfortabele kleding voor in het weekend verzorgen. De twist? Wij gaan altijd op zoek naar bijzondere details in kledingstukken, die je misschien in eerste instantie niet ziet.

Q: Hoe zit het met verzending?
A: Je geeft zelf aan waar en wanneer je de box wilt ontvangen. Thuis, op kantoor, op je vakantieadres- wat jij prettig vindt. DHL bezorgt de box op het door jouw aangegeven tijdstip en adres.

Ga je de box retour sturen? In de box zit een prepaid retourlabel, plak dit label op je box. Je hoeft hem dan alleen nog maar af te geven bij een DHL punt. De box komt dan automatisch bij ons terug, waarna je de factuur ontvangt. Verzending kost €11,50 voor heen en weer en is gratis bij een factuurwaarde van €150 of hoger.

Q: Zit ik ergens aan vast?
A: Wij zijn geen abonnement. Als je je aanmeldt zit je dus nergens aan vast. Na de Intake met een Outfitter en het ontvangen van je eerste box bepaal je of je vaker gebruik wilt maken van onze service. Je bespreekt dan met je Outfitter wanneer je weer gebeld wilt worden om je wensen voor een nieuwe box door te nemen. Wij zullen je nooit een box sturen zonder dat we jouw goedkeuring hebben.

Q: Wat gebeurt er als ik mij aanmeld?
A: Na aanmelding geef je je telefoonnummer door en plan je de Intake met een Outfitter. De Intake is een kennismakingsgesprek van 15-20 minuten waarin de Outfitter je leert kennen en je wensen voor je allereerste box doorneemt. Je kan de Intake met een Outfitter elke werkdag tot 21:00u plannen. De Outfitter belt je op het door jou voorgestelde moment en zal je vragen of je Skype of Facetime hebt om jouw ‘online personal shopping experience’ nog beter te maken.

Q: Kan ik het eenmalig en vrijblijvend proberen?
A: Dat kan zeker. Wij zijn geen abonnement en je zit dus nergens aan vast. Ontdek of onze service iets voor je is door de Intake met een Outfitter te doen. Zij kan je alles uitleggen over de service. We nodigen je uit om de service te proberen en te ontdekken wat wij voor jou kunnen betekenen.



Service



Q: Wie wordt mijn Outfitter?
A: Op basis van je intake wordt je gematched met een van onze Outfitters. Allemaal personen met passie voor hun vak en welke no-nonsense zijn in hun keuzes en adviezen. Jouw Outfitter is jouw persoonlijke adviseur en contact.

Q: Hoe werkt de Intake?
A: De Intake met een Outfitter duurt ongeveer 20 minuten en kun je doen via Skype, Facetime of Google Hangouts of telefoon. De Outfitter leidt je door het gesprek: so sit back and relax!

Q: Wat doe ik met de kleding die ik niet wil kopen?
A: Elke Einsteinbox bevat een pakketzegel van DHL waarmee je de box eenvoudige terug kan sturen. Zodra je jouw keuze hebt gemaakt, stop je de kledingstukken die je niet wilt terug in de originele Einsteinbox. Geef de Einsteinbox vervolgens af bij een DHL punt bij jou in de buurt. Zodra de Einsteinbox retour is hier, ontvang je per mail jouw factuur.

Q: Hoe lang mag ik de Einsteinbox thuis houden?
A: We vragen je de Einsteinbox binnen 10 dagen terug te sturen. Doe je dit niet, dan gaan we ervan uit dat alle kleding naar wens is en brengen we het gehele bedrag in rekening. Uiteraard kun je zelf bepalen wanneer je de Einsteinbox wilt ontvangen. Ben je op een specifieke dag thuis of ga je nog op vakantie? Bespreek dit met de Outfitter tijdens de Intake.

Q: Wat als ik meerdere boxen wil?
A: Dat kan. Op basis van elke box leren wij van je keuzes en introduceren nieuwe suggesties. Wij versturen alleen wanneer je dit zelf aangeeft zodat je altijd op het juiste moment ontvangt wat je nodig hebt.

Q: Hoe selecteren jullie de kleding voor mij?
A: Onze Outfitters zijn getraind om op basis van de Intake een goed beeld te krijgen van wat jij wilt bereiken, hoe jouw leven eruit ziet en welke look daarbij past. Bij elke box zit een formulier waarop je jouw feedback kan doorgeven zodat zij jouw volgende box nog beter kan samenstellen.

Q: Als ik voor de 2e keer bestel, krijg ik dan weer outfits of kan ik ook losse items bestellen?
A: It's your choice! Jouw outfitter kan ook losse items naar je toe sturen. Geef door waar je naar op zoekt bent. Omdat zij jou maten stijl kent, kan zij het ideale product naar je toe sturen..



House of Einstein



Q: Wat is House of Einstein?
A: House of Einstein is een online personal shopping service, gestart in 2012 door Mei Ling Tan en Jantien Herfst na hun studie aan de TU Delft. House of Einstein is gestart om een simpel probleem op te lossen: winkelen is niet ideaal voor de drukbezette man met een carrière, gezin én sociaal leven. Het is ongemakkelijk, vermoeiend en tijdrovend. Via de boxen van House of Einstein ontdekken mannen geweldige kleding die hun perfect staat, zonder zelf te hoeven zoeken. We combineren topmerken, expert service, technologie en ongeëvenaard gemak om een hoog gepersonaliseerde ervaring te bieden welke helpt mannen er goed uit te zien en welke hen tijd bespaart.

Ons vertrekpunt is een fantastische collectie herenkleding. Je wordt gekoppeld aan een persoonlijke Outfitter uit ons team, die met de hand meerdere outfits selecteert, gebaseerd op jouw behoeften, lichaamsbouw en stijl. Je houdt datgene wat je goed staat en stuurt de rest terug.

Ons team opereert vanuit Amsterdam, groeit snel en we hebben je er graag snel bij.

Q: Wie maken er nog meer gebruik van House of Einstein?
A: Van freelancers, ondernemers, young professionals tot CEO’s van multinationals. House of Einstein is de go-to personal shopping service voor honderden succesvolle mannen in Nederland die er representatief uit willen zien. Check eens het verhaal van Rotterdamse ondernemer Guido Mangert waarom hij gebruik maakt van House of Einstein om meer tijd over te houden voor dingen die hij leuk vindt, zie hier.

Ga eens na hoeveel collega’s meer tijd over willen houden voor de belangrijke dingen in het leven. Gaan zij voor hun plezier in het weekend het drukke winkelcentrum in? House of Einstein is het antwoord op deze frustratie van veel mannen.

Q: Kan ik zien wat anderen hebben gekocht?
A: Natuurlijk. Je kunt hier zien hoe onder andere Guido Mangert House of Einstein gebruikt om tijd te besparen zodat hij meer tijd heeft om met zijn kinderen door te brengen, of je kan ontdekken wat voor merken wij in ons assortiment hebben. We kunnen je niet precies laten zien welke box jij ontvangt of wat daarin zit. Dat komt omdat we je wensen en smaak nog niet kennen. Elke box die onze warehouse verlaat is uniek, wij hebben nog nooit 2x dezelfde box uitgestuurd.

Q: Gratis service? Hoe verdienen jullie dan?
A: Wij zijn een normale retailer en verdienen net als elke andere winkel of webshop op de retailmarge van producten die wij verkopen. En in plaats van geld uit te geven aan de huur van een pand in een winkelstraat, investeren wij dit liever in het leveren van een uitstekende service aan onze klanten. Wij richten ons op mannen die graag meerdere items tegelijkertijd kopen en bouwen een langdurige relatie met hem op.

Q: Einstein? Wat heeft hij ermee te maken?
A: Meer dan je denkt. Albert Einstein kwam vaak in het huis in Leiden waar wij in 2012 opgericht zijn, vandaar House of Einstein. Inmiddels hebben we door de groei het huis verlaten en zijn we gevestigd in Amsterdam. Het huis in Leiden is gebouwd door de overgrootmoeder van oprichter Jantien, welke een bekende was van professor Ehrenfest, welke in die tijd ook les kwam geven aan de Universiteit. Ze bood hem een stuk grond aan om zijn huis op te bouwen. In dezelfde tijd kwam Einstein regelmatig naar Leiden om als gastdocent les te geven. De drie wetenschappers kwamen regelmatig in huize Einstein samen om te studeren, discussiëren en musiceren. Einstein was dus regelmatig hier, en dat maakt ons kantoor extra bijzonder. De naam House of Einstein refereert dus letterlijk naar ons kantoor: het huis waar Einstein verbleef als hij in Nederland was. Inmiddels zijn we ook ‘de slimme kledingformule voor mannen’.



Overig



Q: Nemen jullie nieuw talent aan?
A: Er is altijd ruimte voor talent! Stuur je motivatiebrief met een omschrijving hoe jij denkt impact te kunnen maken bij House of Einstein naar .

Q: Wat als ik iemand wil aanmelden voor de service?
A: Dat kan! Stuur ons een mail met zijn naam, emailadres en telefoonnummer, of doe een giftcard cadeau. Wij bellen hem vrijblijvend om de service uit te leggen en eventuele vragen te beantwoorden. Hij kan dan beslissen of hij de service een keer wilt proberen. We plannen dan direct de intake met zijn persoonlijke Outfitter.

Q: Hebben jullie een webshop waar ik losse items kan kopen?
A: Nog niet, maar hier wordt hard aan gewerkt. En dit wordt niet zomaar een webshop: maar een met speciaal voor jou geselecteerde producten – in jouw stijl en maat. Nog even geduld.

Q: Ik wil een abonnement, kan dat ook?
A: Ja dat kan: geef aan jouw Outfitter door hoe vaak je de box wilt ontvangen en wat ongeveer je budget is. Zij zorgt dat de box elke periode bij jou wordt bezorgd! Automatische betaling is nog niet mogelijk, hier wordt aan gewerkt.

Q: Hoe kom ik met jullie in contact over potentiële partnerships?
A: Stuur een korte mail met een introductie en voorstel naar .

Q: Ik heb feedback!
A: Als je een algemene vraag voor ons hebt, stuur je mail naar en we reageren binnen een dag. Als je een klant bent, en je wilt je Outfitter spreken, geef haar dan een belletje of mail haar even, contactgegevens kun je vinden op de Outfitters pagina. Je kunt ons ook volgens op Twitter @HouseOfEinstein en Facebook. Als je alleen aan het browsen bent, enjoy your stay. Als je graag klant wilt worden, dan hebben wij je er graag bij. In ieder geval, bedankt voor het bezoeken van House of Einstein.




Staat jouw vraag er niet tussen? Twijfel niet
Stel je vraag