Veelgestelde vragen


Jij een vraag, wij een antwoord.

Het meest gesteld

Hoe werkt het?

Onze personal shopping service bestaat uit drie simpele stappen: eerst plan je de telefonische intake met een Outfitter en bespreek je je wensen. Daarna ontvang je de box met kleding en maak je je keuze. Je betaalt achteraf en alleen voor de kleding die je hebt gehouden. In de box zit een retourlabel waarmee de kleding die je niet wilt houden eenvoudig terugstuurt.

Wat kost het?

Net als in een winkel bepaal je zelf wat je wilt houden en dus wat je afrekent. De prijzen van onze producten zijn hetzelfde als in iedere andere winkel of webshop. (Is dit niet zo? Dan horen wij dat graag!) De service is gratis en er is geen aankoopverplichting. Gemiddeld besteden klanten €200 tot €500 per box, maar hier ben je dus helemaal vrij in. We nodigen je uit om de service te proberen en ontdek wat wij voor jou kunnen betekenen!

Zijn er verzendkosten?

Nee! Je kunt het dus geheel vrijblijvend uitproberen.

Hoe betaal ik?

Je betaalt achteraf met iDeal en alleen voor de kledingstukken die je hebt gekozen. Zodra je de box retour hebt gestuurd, ontvang je per mail een factuur met betaallink. We vragen je deze factuur binnen 7 dagen te betalen. Wij werken momenteel niet met PayPal of creditcard.

Kan ik het eenmalig en vrijblijvend proberen?

Ja. Wij zijn geen abonnement, je zit dus nooit ergens aan vast. Bovendien rekenen we ook geen verzendkosten dus uitproberen is geheel vrijblijvend.

Service & maten

Wat gebeurt er als ik mij aanmeld?

Bij je aanmelding geef je je telefoonnummer door en plan je de intake met een Outfitter. Dit is een korte telefonische kennismaking om je wensen te bespreken.

Ik vind het wat spannend. Kan ik een voorbeeld ontvangen?

Uiteraard. Geef hier je telefoonnummer door en we sturen je een aantal voorbeelden via WhatsApp.

Wanneer kan ik de intake plannen?

Onze Outfitters zijn maandag t/m donderdag tot 21:00u beschikbaar en op vrijdag en zaterdag tot 17:00u.

Hoe zit het met verzending?

Wij verzenden alleen binnen de Benelux met DHL. Je geeft zelf aan waar en wanneer je de box wilt ontvangen. Ben je niet thuis? DHL doet 3 pogingen, hierna kun je zelf een nieuw moment inplannen. Soms wordt de box bij de buren afgegeven en ontvang je hier een bericht van. We rekenen geen verzendkosten, dus uitproberen is geheel vrijblijvend.

Hoe zit het met retourneren?

Ga je de box retour sturen? In de box zit een betaald verzendlabel. Plak deze op je box, over het oude verzendlabel. Je hoeft hem dan alleen nog maar af te geven bij een DHL Servicepoint.

Hoe lang mag ik de box thuis houden? Wat is jullie retourtermijn?

Je hebt 7 dagen de tijd om alles op je gemak aan te passen.

Wat zit er in een box?

In een box zitten meestal twee complete outfits, aangevuld met passende accessoires (zoals sokken of een riem). Een outfit bestaat meestal uit een broek, t-shirt, overhemd en/of trui. Verder kunnen er een jasje, schoenen en ondergoed in zitten. Tijdens de intake bespreek je met je Outfitter wat je graag in de box wilt ontvangen.

Wat voor soort kleding kan ik verwachten?

Wij staan voor originaliteit, kwaliteit en duurzaamheid. Daarom werken we met kleding van premium merken uit o.a. Nederland, Scandinavië en Italië. Onze prijzen zijn vergelijkbaar met de betere herenmodezaak. Onze kleding is dus duurder dan die van ketens als WE, Zara en H&M. Onze gemiddelde prijzen zijn €120 voor een spijkerbroek, €100 voor een trui en €80 voor een overhemd.

Zie ik van te voren wat ik opgestuurd krijg?

Nee. De reden is dat we je de kleding graag in het echt laten passen. Onze ervaring is dat klanten sommige kledingstukken op het eerste oog niets vinden. Maar als ze het aanpassen vinden ze het leuk en uiteindelijk wordt het hun favoriete item. Het is ons vak om je iets te laten proberen dat je zelf niet direct zou kiezen, maar erg goed staat.

Hoe zit het met mijn maten?

Zorg dat je voordat de intake plaatsvindt even je maten opzoekt. Vaak verschillen je maten per merk. Daarom worden je maten uitgebreid besproken tijdens de intake, zodat de kleding die je ontvangt in de box perfect past.

Welke maten leveren jullie?

Onze collectie bestaat uit de volgende maatranges:

  • T-shirts en truien: S t/m 3XL
  • Jeansmaat: W28 t/m W38, L30 t/m L36
  • Boordmaat: 37 t/m 46 (ook mouwlengte 7)
  • Pakmaat: 44 t/m 58 (plus korte- en lengtematen)

Wat wordt er besproken tijdens de intake?

De intake is een kennismakingsgesprek van ongeveer 20 minuten via Skype, FaceTime of telefoon. Tijdens de intake bespreken we hoe je nu shopt en wat je specifieke voorkeuren zijn qua kledingstukken. Verder lopen we je maten door en bespreken we wat je graag zou willen ontvangen. Het is handig als je van tevoren je maten opzoekt. Verder hoef je niets voor te bereiden.

Wie wordt mijn Outfitter?

We matchen je met één van onze Outfitters op basis van de korte quiz bij de aanmelding. Onze Outfitters zijn personen met een grote passie voor mode en stijl. De Outfitter blijft bij je en is jouw persoonlijke contactpersoon binnen House of Einstein.

Wat doe ik met de kleding die ik niet wil kopen?

Deze stuur je eenvoudig retour met het betaalde verzendlabel dat je in de box vindt.

Hoe selecteren jullie de kleding voor mij?

Elke box is uniek en wordt met de hand samengesteld door een Outfitter. De intake is essentieel om je te leren kennen zodat we de juiste kledingselectie kunnen maken qua stijl en fits. Bij elke box zit een formulier waarop je jouw feedback kan geven zodat zij jouw volgende box nog beter kan samenstellen.

Kan ik alleen een complete box bestellen?

Nee, hoor. Je kan zelf aangeven waar je behoefte aan hebt. Wil jij alleen een paar overhemden, dan sturen we die toe. We bespreken tijdens de intake waar je naar op zoek bent.

Kan ik ook langskomen?

Jazeker! Dat vinden we zelfs erg leuk. We zitten in Amsterdam, vlakbij station Sloterdijk. Er is gratis parkeergelegenheid aanwezig. Meld je aan en geef aan dat je langs wilt komen. Dan zal er een Outfitter voor je klaarstaan in onze Outfitting Room.

Kan ik een box ontvangen zonder de intake te doen?

Ja. Je kan de intake ook online doen, zonder te bellen met ons. Tijdens het aanmeldproces tref je de optie aan.

Betaal ik een borg?

Die mogelijkheid bestaat. Wij hebben een interne profielcheck ontwikkeld waarbij klanten die zich aanmelden worden gecheckt. Het kan voorkomen dat je niet door deze check komt. We vragen je dan een borg te betalen van €400, zodat we je wel de box kunnen sturen. De borg wordt direct verrekend bij de factuur. Het overschot wordt direct naar je teruggestort.

Hebben jullie een webshop waar ik losse items kan kopen?

Nog niet, maar hier wordt hard aan gewerkt. En dit wordt niet zomaar een webshop, maar één met speciaal voor jou geselecteerde producten – in jouw stijl en maat. Nog even geduld.

Ik wil een abonnement, kan dat ook?

Ja dat kan. Geef aan jouw Outfitter door hoe vaak je de box wilt ontvangen en wat ongeveer je budget is. Zij zorgt dat de box elke periode bij jou wordt bezorgd.

Wat als ik iemand wil aanmelden voor de service?

Dat kan! Stuur een mail met zijn naam, emailadres en telefoonnummer naar [email protected], of doe een giftcard cadeau. Wij bellen hem vrijblijvend om de service uit te leggen en eventuele vragen te beantwoorden. Hij kan dan beslissen of hij de service een keer wil proberen.

Gratis service? Hoe verdienen jullie dan?

Wij zijn een normale retailer en verdienen net als elke andere winkel of webshop een retailmarge op producten die wij verkopen. En in plaats van geld uit te geven aan de huur van een winkelpand, investeren wij in het leveren van een persoonlijke service aan onze klanten via telefoon, WhatsApp, Skype en FaceTime.

Wie zit er achter House of Einstein?

House of Einstein is een online personal shopping service, gestart in 2012 door Mei Ling Tan en Jantien Herfst. Zij zijn House of Einstein gestart om een simpel probleem op te lossen: winkelen is vermoeiend en tijdrovend. Bovendien hebben veel mannen geen idee wat ze nodig hebben. Via de boxen van House of Einstein ontdekken mannen kleding die hun geweldig staat, zonder zelf te hoeven zoeken. We combineren topmerken en stylingexperts met technologie om een perfecte ervaring te bieden. Ons vertrekpunt is een fantastische collectie herenkleding. Het zoeken naar de beste producten voor onze klanten is een continu proces. Inmiddels zitten we met een team van zo’n 15 man in Amsterdam, vlakbij station Sloterdijk. Ons team bestaat uit Outfitters, inkopers, developers, marketeers, warehouse- en customer support medewerkers. We hebben je er graag snel bij.

Wie maken er gebruik van House of Einstein?

Onze klantenbase bestaat uit freelancers, artsen, ondernemers, managers, ontwikkelaars en designers. De gelijke noemer onder onze klanten is: geen tijd en zin om te shoppen, maar er wel representatief uit willen zien. Check bijvoorbeeld eens het verhaal van Rotterdamse ondernemer Guido Mangert over waarom hij gebruik maakt van House of Einstein.

Over House of Einstein

Waarom heten jullie House of Einstein?

House of Einstein is vernoemd naar ons eerste kantoor in Leiden, waar we in 2012 zijn gestart. Het kantoor bevond zich in een zeer bijzonder huis, een soort kasteel. Het was het ouderlijk huis van oprichter Jantien. Het huis werd gebouwd door de grootmoeder van Jantien, die universitair onderzoek deed naar planten en met veel wetenschappers bevriend was. Albert Einstein kwam zodoende vaak in het huis tijdens zijn gast-hoogleraarschap aan de Universiteit van Leiden. Door de groei van het bedrijf hebben we het huis verlaten en zijn we verhuisd naar Amsterdam. Inmiddels zijn we ook ‘de slimme kledingformule voor mannen’. Wij vinden Einstein cool omdat hij slim is, maar zichzelf niet al te serieus neemt.

Nemen jullie nieuw talent aan?

Er is altijd ruimte voor talent! Kijk even tussen onze vacatures of stuur je motivatiebrief naar [email protected].

Hoe kom ik met jullie in contact over potentiële partnerships?

Stuur een korte mail met een introductie en voorstel naar [email protected].

Ik heb feedback!

Als je een algemene vraag of opmerking voor ons hebt, kun je mailen naar [email protected] en we reageren binnen een dag. Je kunt ons ook een bericht sturen op Twitter via @HouseOfEinstein en Facebook.