Veelgestelde vragen


Je leest het antwoord op al je vragen in onze FAQ.

Uitleg over de service
Het aanmeldproces
Kosten & betaling
Verzenden & retourneren
Over House of Einstein
Overige vragen

 

Uitleg over de service

Hoe werkt het precies?

Onze personal shopping service bestaat uit drie simpele stappen: doe onze quiz en meld je aan om je box te bestellen. Tijdens deze quiz geef je je wensen en maten al door. Kort erna ontvang je de box met kleding en maak je je keuze. Je betaalt achteraf en alleen voor de kleding die je hebt gehouden. In de box zit een retourlabel waarmee je de kleding die je niet wilt houden eenvoudig terugstuurt.

Wat gebeurt er als ik mij aanmeld?

Bij je aanmelding geef je je telefoonnummer, maten, wensen en adresgegevens door. In principe al voldoende voor een van onze Outfitters om een box voor je samen te gaan stellen. Mochten er nog aanvullende vragen zijn, dan bellen we je nog even zodat we op perfecte wijze een box voor je kunnen samenstellen. Naderhand gaat je Outfitter voor je aan de slag en ontvang je de box enkele dagen later (uiterlijk binnen 2 weken).

Uiteraard kun je aangeven op welk adres en welke dag je de box het liefst afgeleverd ziet.

Kan ik het eenmalig proberen?

Jazeker! Wij zijn in principe geen abonnement, je zit dus nooit ergens aan vast. We rekenen enkel een eenmalige servicefee à €10. Houd je voor meer dan €150 aan items uit de box? Dan komt dit bedrag te vervallen. Is het totaalbedrag lager of besluit je niets te houden, dan ben je ons enkel de €10 servicefee verschuldigd.

Wat voor soort kleding kan ik verwachten?

Wij staan voor originaliteit, kwaliteit en duurzaamheid. Daarom werken we met kleding van premium merken uit o.a. Nederland, Scandinavië en Italië. Onze prijzen zijn vergelijkbaar met de betere herenmodezaak. Onze kleding is dus duurder dan die van ketens als WE, Zara en H&M. Onze gemiddelde prijzen zijn €120 voor een spijkerbroek, €100 voor een trui en €80 voor een overhemd. Benieuwd naar foto’s van onze collectie? Vraag dan voorbeelden aan per mail.

Welke merken hebben jullie?

We werken samen met een flink aantal kledingmerken. Hierbij een volledige lijst. Deze is continu onderhevig aan updates.

  • 7Square
  • Alfredo Gonzales
  • Amsterdenim
  • Billy Belt
  • Bjorn Borg
  • Blackstone
  • Blue de Genes
  • Giordano
  • Calvin Klein
  • CK Jeans
  • Cast Iron
  • Clae
  • Cole Haan
  • Common Sense
  • Denham
  • Effio
  • Gabba
  • Genti
  • Gentiluomo
  • Giorgio 1958
  • Girav
  • The Good People
  • Heroes on Socks
  • HOX
  • Joe Merino
  • Knowledge Cotton Apparel
  • Kings Of Indigo
  • Koll3kt
  • Kronstadt
  • Kuyichi
  • Les Deux
  • Lion Brand
  • Minimum
  • Nowadays
  • Nudie Jeans
  • Profuomo
  • Qnoop
  • Rains
  • Scotch & Soda
  • Le Temps de Cerises
  • Tommy Hilfiger
  • Tommy Tailored
  • Van Gils
  • Welter Shelter

Zie ik van tevoren wat er in de box zit?

Nee. De reden is dat we je de kleding graag in het echt laten passen. Onze ervaring is dat klanten sommige kledingstukken op het eerste oog niets vinden, maar als ze het aanpassen vinden ze het leuk en uiteindelijk wordt het hun favoriete item. Het is ons vak om je iets te laten proberen dat je zelf niet direct zou kiezen, maar erg goed staat. Je kan natuurlijk wel tijdens het intakegesprek aangeven als je een bepaalde kleur/print echt niet wilt, dan wordt hier zeker en vast rekening mee gehouden tijdens het samenstellen van je box.

Wat zit er in een box?

In een box zitten meestal twee complete outfits, aangevuld met passende accessoires (zoals sokken of een riem). Een outfit bestaat meestal uit een broek, t-shirt, overhemd en/of trui. Verder kunnen er een jasje, schoenen en ondergoed in zitten. Tijdens de intake bespreek je met je Outfitter wat je graag in de box wilt ontvangen.

Wat zit er in een box?

In een box zitten meestal twee complete outfits, aangevuld met passende accessoires (zoals sokken of een riem). Een outfit bestaat meestal uit een broek, t-shirt, overhemd en/of trui. Verder kunnen er een jasje, schoenen en ondergoed in zitten. Tijdens de intake bespreek je met je Outfitter wat je graag in de box wilt ontvangen.

Welke maten leveren jullie?

Onze collectie bestaat uit de volgende maatranges:

  • T-shirts en truien: XS t/m 3XL
  • Jeansmaat: W28 t/m W38, L30 t/m L36
  • Boordmaat: 37 t/m 46 (ook mouwlengte 7)
  • Pakmaat: 44 t/m 58 (plus korte- en lengtematen)
  • Schoenmaat: 40 t/m 47

Kan ik alleen een complete box bestellen?

Nee, hoor. Je kan zelf aangeven waar je behoefte aan hebt. Wil jij alleen een paar overhemden, dan sturen we die toe. Alles gaat in goed overleg.

Kan ik ook langskomen?

Jazeker! Dat vinden we zelfs erg leuk. We zitten in Amsterdam, vlakbij metrohalte ‘Isolatorweg’, wat 1 halte verder is van station Sloterdijk. Er is gratis parkeergelegenheid aanwezig. Meld je aan via de Outfitting Room pagina als je graag in alle rust kleding wilt komen passen.

Het aanmeldproces

Hoe kan in me aanmelden?

Daarvoor ga je naar houseofeinstein.nl/aanmelden. Je geeft je wensen, maten en overige gegevens door en een Outfitter gaat direct voor je aan de slag.

Word ik nog gebeld?

Dat kan! Na je aanmelding bij de quiz is het mogelijk dat de Outfitter je nog even belt voor aanvullende vragen over je box. Wel zo handig, want dan weten we zeker dat je kleding krijgt die zo goed mogelijk aansluit bij je wensen.

Wie wordt mijn Outfitter?

We matchen je met één van onze Outfitters op basis van de korte quiz bij de aanmelding. Onze Outfitters zijn personen met een grote passie voor mode en stijl. De Outfitter blijft bij je en is jouw persoonlijke contactpersoon binnen House of Einstein.

Hoe selecteren jullie kleding voor mij?

Elke box is uniek en wordt met de hand samengesteld door een Outfitter. Zij maken de juiste kledingselectie qua stijl en fits. Bij elke box zit een formulier waarop je jouw feedback kan geven zodat zij jouw volgende box nog beter kan samenstellen.

Kosten & betaling

Wat kost het?

Net als in een winkel bepaal je zelf wat je wilt houden en dus wat je afrekent. De prijzen van onze producten zijn hetzelfde als in iedere andere winkel of webshop. (Is dit niet zo? Dan horen wij dat graag!)

We rekenen enkel een eenmalige servicefee à €10. Houd je voor meer dan €150 aan kleding uit de box? Dan komt dit bedrag te vervallen. Besluit je niets te houden, dan ben je ons enkel de €10 servicefee verschuldigd.

Gemiddeld besteden klanten €200 tot €500 per box, maar hier ben je dus helemaal vrij in. We hebben premium kledingmerken en zijn vergelijkbaar

We nodigen je uit om de service te proberen en ontdek wat wij voor jou kunnen betekenen!

Hoe betaal ik?

Je betaalt achteraf met iDeal of Bancontact en alleen voor de kledingstukken die je hebt gekozen. Zodra je de box retour hebt gestuurd, ontvang je per mail een factuur met betaallink. We vragen je deze factuur binnen 7 dagen te betalen. Wij werken momenteel niet met PayPal of creditcard.

Betaal ik een borg?

Die mogelijkheid bestaat. Wij hebben een interne profielcheck ontwikkeld waarbij klanten die zich aanmelden worden gecheckt. Het kan voorkomen dat je niet door deze check komt. We vragen je dan een borg te betalen van €400, zodat we je wel de box kunnen sturen. De borg wordt direct verrekend bij de factuur. Het overschot wordt direct naar je teruggestort.

Ik wil een abonnement, kan dat ook?

Ja dat kan. Geef aan jouw Outfitter door hoe vaak je de box wilt ontvangen en wat ongeveer je budget is. Zij zorgt dat de box elke periode bij jou wordt bezorgd.

Verzenden & retournering

Hoe werkt de verzending bij jullie?

Wij verzenden alleen binnen de Benelux met DHL. Je geeft zelf aan waar en wanneer je de box wilt ontvangen. Ben je niet thuis? DHL doet 3 pogingen, hierna kun je zelf een nieuw moment inplannen. Soms wordt de box bij de buren afgegeven en ontvang je hier een bericht van. Alle DHL-afleverpunten vind je hier.

Hoe kan ik de box retour sturen?

Ga je de box retour sturen? In de box vind je een betaald verzendlabel. Plak deze op je box, over het oude verzendlabel. Je hoeft hem dan alleen nog maar af te geven bij een DHL Servicepoint.

Wat is de retourtermijn?

Je hebt 7 dagen de tijd om alles op je gemak aan te passen. Daarna zien we de box graag retour, inclusief de kleding die je niet wilt houden.

Wat doe ik met kleding die ik niet wil kopen?

Deze stuur je eenvoudig retour met het betaalde verzendlabel dat je in de box vindt.

Versturen jullie ook naar het buitenland?

In principe versturen we enkel naar Nederland, België en Luxemburg. Ben je elders woonachtig, maar wil je wel heel graag een box van ons ontvangen? Neem dan even contact met ons op, dan bespreken we graag de mogelijkheden met je. Houd hierbij wel rekening met verzendkosten die voor eigen rekening zullen zijn.

Over House of Einstein

Waarom heten jullie House of Einstein?

House of Einstein is vernoemd naar ons eerste kantoor in Leiden, waar we in 2012 zijn gestart. Het kantoor bevond zich in een zeer bijzonder huis, een soort kasteel. Het was het ouderlijk huis van oprichter Jantien. Het huis werd gebouwd door de grootmoeder van Jantien, die universitair onderzoek deed naar planten en met veel wetenschappers bevriend was.

Albert Einstein kwam zodoende vaak in het huis tijdens zijn gast-hoogleraarschap aan de Universiteit van Leiden. Door de groei van het bedrijf hebben we het huis verlaten en zijn we verhuisd naar Amsterdam. Inmiddels zijn we ook ‘de slimme kledingformule voor mannen’.

Wij vinden Einstein cool omdat hij slim is, maar zichzelf niet al te serieus neemt.

Hebben jullie vacatures?

Er is altijd ruimte voor talent! Kijk even tussen onze vacatures of stuur je motivatiebrief naar [email protected].

Hoe kom ik met jullie in contact over potentiële partnerships?

Stuur een korte mail met een introductie en voorstel naar [email protected]. We zijn benieuwd!

Overige vragen

Wat als ik iemand wil aanmelden voor de service?

Dat kan! Stuur een mail met zijn naam, e-mailadres en telefoonnummer naar [email protected], of doe een giftcard cadeau. Wij bellen hem vrijblijvend om de service uit te leggen en eventuele vragen te beantwoorden. Hij kan dan beslissen of hij de service een keer wil proberen.

Hoe gaan jullie om met privacy?

We hebben een uitgebreide privacyverklaring opgesteld, conform de nieuwe Europese richtlijnen die op 25 mei 2018 in zijn gaan.