In gesprek met Raymond Klompsma


CEO van srprs.me en klant bij House of Einstein

“Ik onderneem vanuit mijn gevoel.”

Een reis boeken zonder dat je weet waar je naartoe gaat? Dat was tot voor kort slechts een wild idee. Inmiddels reisden al meer dan 50.000 mensen naar een onbekende bestemming via srprs.me. We spraken oprichter Raymond Klompsma over het neerzetten van de ultieme klantbeleving.

Wat is srprs.me?

“De reisbranche draait momenteel om operational excellence en prijs, iedereen heeft hetzelfde aanbod. Wij proberen een ander spel te spelen en zetten een uniek concept op de markt. Onze klanten horen pas op het vliegveld wat hun bestemming is. Je reist met een open mindset wat leidt tot een unieke ervaring. Dat zie je terug in onze hoge klanttevredenheid. We krijgen nu gemiddeld een 9.3 van onze klanten.”

Hoe zorg je voor die ultieme klantbeleving?

“Mijn missie is om spontaniteit terug te brengen in het leven van mensen. Mensen moeten meer leven vanuit het hart dan vanuit het hoofd. We googlen ons rot, willen alles voorbereiden. Terwijl de mooiste ervaringen in je leven spontaan gebeuren. Via onze reizen brengen we spontaniteit terug in het leven van onze klanten. De obsessieve focus voor klanttevredenheid zit in het DNA van ons bedrijf. Het gaat bij ons op kantoor altijd over hoe onze reizigers iets zouden vinden.”

Je speelt in op de emotie. Is dat je kracht als ondernemer?

“Ik onderneem vanuit mijn gevoel. Ik ben in staat om goed te luisteren naar mijn gevoel en ik durf daarvoor te gaan. Mijn business partner zit meer op wetenschap, data en testen. Uiteraard zie ik ook de kracht daarvan. Het is een gezond spanningsveld binnen ons bedrijf.”

Wat is je grootste uitdaging?

“Groeien met behoud van klanttevredenheid. Snelle groei en klanttevredenheid botsen vaak. Ik heb een algemeen directeur aangenomen om de business te runnen zodat ik me kan blijven richten op het product, merk en onze cultuur. Deze zijn in mijn visie één. Ik wil een bedrijf bouwen waar ik zelf zou willen werken, het moet leuk zijn. Als mijn medewerkers blij zijn dan stralen ze dit uit naar hun omgeving.”

Welke innovaties gaan we nog zien?

“We zijn volop bezig met verschillende creatieve marketingideeën. Een uitdaging nu is dat we even in het leven van onze klanten zijn, maar dan weer verdwijnen. Hoe zorgen we ervoor dat de reis blijft leven als klanten terug zijn?”

Je woont in Friesland en werkt in Amsterdam. Hoe zit het met je work-life balance?

“Dat is mijn grootste struggle. Ik ben een echte familieman, maar doordeweeks zit ik vaak in een hotel in Amsterdam. Een dag per week werk ik vanuit huis, dan breng de kinderen naar school. Ik realiseer me dat ik dit leven niet zou kunnen hebben zonder mijn vrouw. Ik kan dit alleen doen omdat zij thuis is en de verantwoordelijkheid neemt over de kinderen. Soms baal ik dat ik er niet elke dag voor hen ben. Maar ik zou ongelukkig zijn als ik dit niet zou kunnen doen.”

Hoe zit het met je garderobe?

“Ik ga heel casual gekleed. Ik was ooit accountant, maar een pak draag ik nooit meer. Toch heb ik goede herinneringen aan het pak. Ik voelde me wel empowered. Kleren maken de man. Ik houd van mooie dingen en heb daar ook wel geld voor over. Momenteel shopt mijn vrouw voor me. Maar de kleding uit de shoot vond ik zo leuk, dat ik maar eens een box ga bestellen.”

“Ik wil een bedrijf bouwen waar ik zelf zou willen werken, het moet leuk zijn.”

Raymond Klompsma klant bij House of Einstein Lees alle verhalen van onze klanten